Interziși în UE, chinezii se apucă de construit Autostrada București
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis Autorizația de Construire pentru Etapa I: km 39+000 - km 41+230 - Nod rutier DN2, necesară pentru începerea lucrărilor de execuție a 2,3 km din 8,6 km aferenți Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului #A0.
Trebuie spus că firmele din China nu au voie să participe la licitații în UE. România a acceptat acest lucru în 2021. Chinezii vor face totuși acest ciot de autostradă în România pentru că au câștigat licitația înainte de 2021.
Anunțul Ministerului Transporturilor
Scopul prioritizării acestei porțiuni din Lotul 3 Nord constă în facilitarea folosirii descărcării traficului rutier de pe A0 dinspre A3 (Lotul 2 Nord) spre DN2, astfel încât să putem circula pe întregul Lot 2 Nord, pe care l-am dat în trafic parțial la sfârșitul anului trecut.
Totodată, și Primăria comunei Afumați, prin domnul primar Gabriel Dumănică, a emis două Autorizații de Construire, una pentru amenajarea organizării de șantier și una pentru construirea unui sens giratoriu provizoriu pe DN2 în scopul asigurării legăturii rutiere între #A0 și #DN2.
Constructorul este compania China Civil Engeneering Construction Corporation (CCECC), iar acesta va fi primul sector de drum construit de o companie chineză, în cadrul căruia va executa:
✅️ 8,6 km lungime
✅️ nod rutier la intersecția cu DN2 București-Urziceni (km 40+230)
✅️ 7 structuri (pasaje, poduri)
✅️ parcare de scurtă durată
Traseul Lotului 3 Nord este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității #Afumați și DN3, în zona localității #Cernica.
Acord de mediu pe lotul 4
Agenția Națională pentru Protecția Mediului #ANPM a emis zilele acestea Acordul de Mediu care cuprinde și restul lucrărilor afectate acum de ariile protejate, precum pasajul peste autostradă DJ301 și podul peste Lacul Cernica.
Reamintesc faptul că Autorizația de Construire - Etapa I pentru execuția lucrărilor, care cuprinde autorizarea lucrărilor în zonele neafectate de modificările Acordului de Mediu, prin apariția ariilor protejate Lacul și Pădurea Cernica, a fost emisă anul trecut, conform căreia antreprenorul, Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, va construi:
✅️ Pasaj peste calea ferată București Sud - Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m
✅️ Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare la km 49+157 (o primă parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 și P2), care are o lungime de 1274 m
Urmează să emitem și aici Autorizația de Construire pentru această etapă, iar constructorul să înceapă lucrările.
Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și începutul nodului rutier A2 (București-Constanța), pe raza localităţilor Pantelimon și Cernica. După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia se continuă ocolind proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și apoi traversează Lacul Cernica.
Sursă: tirmagazin.ro