CNAIR a pierdut 3 autostrăzi și 3 Drumuri expres. Unde „se duc”?
Marile proiecte de autostrăzi, precum A3 Ploiești – Brașov și A13 Brașov – Bacău, urmează să fie preluate oficial de către noua Companie Națională de Investiții Rutere (CNIR) după încheierea unui protocol cu CNAIR, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului ministrului Transporturilor de la finele lunii martie, au explicat pentru economica reprezentanții CNIR.
„Obiectivul de infrastructură (A3 Ploiești – Brașov – n.r.) se regăsește în lista de proiecte care urmează să fie preluate de către Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR – S.A.) de la Compania Națională de Administrare a Infrastucturii Rutiere (CNAIR – S.A.), în baza Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 872 din 27.03.2024.
În conformitate cu prevederile Ordinului, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a acestuia, CNAIR – S.A. și CNIR – S.A. încheie protocolul de predare – preluare a proiectelor de investiții care fac obiectul transferului, cu respectarea art. 67 și art. 68 din OUG 55/2016″, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Proiectele de infrastructură rutieră care vor fi transferate de la CNAIR, în baza ordinului semnat de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu:
– Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț (secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin);
– Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni;
– Autostrada A13 Bacău – Brașov;
– Autostrada A3 Ploiești – Brașov;
– Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț;
– Drumul Expres Focșani – Brăila;
– Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu.
În prezent, CNAIR are în derulare un contract pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic cu Consitrans pentru Autostrada Ploiești – Brașov (A3). Același proiectant se ocupă și de tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni al A8. Mai mult, Consitrans urmează să finalizeze și studiul de fezabilitate pentru A13 Brașov – Bacău. Așadar, trei mari proiecte ce ar trebui să ajungă în „curtea” CNIR depind de acest proiectant.
Sursă: tirmagazin.ro