09.10.2023

Noile tarife Toll Collect vor afecta în special transportatorii cu contracte multianuale

Ministerul German al Transporturilor a propus versiunea finală a tarifelor Toll Collect, după cum cercetează compania poloneză de avocatură Centrum Obsługi Transportu (CSK). Opțiunea Toll Collect, care va intra în vigoare la 1 decembrie 2023, va introduce o nouă componentă a tarifului de taxare rutieră, bazată pe ipotezele celui de-al treilea program de revizuire a taxei rutiere.

Modificările tarifului de taxare sunt în prezent programate astfel: o majorare generală a taxelor pentru autovehiculele de peste 7,5 t va intra în vigoare la 1 decembrie 2023, iar de la 1 iulie 2024 taxa se va aplica şi vehiculelor de peste 3,5 t.

Toll Collect, de la intrarea în vigoare, a inclus taxe pe infrastructură, zgomot și poluarea aerului. Noul sistem de taxare va adăuga o taxă pe emisiile de CO2 în atmosferă, care va duce la o creștere bruscă a tarifelor de la 40 la 83%. Transportatorii cu vehicule înmatriculate înainte de iulie 2019 (clasa 1 de emisii CO2) vor fi supuși celei mai mari creșteri, potrivit Logist.Today. În plus, şi regula pentru determinarea greutății brute se va modifica.

Din ianuarie 2024, plata se va face pentru vehiculele care circulă cu GNC/GNL. Vehiculele cu emisii zero, cum ar fi cele electrice, cu hidrogen și cu celule de combustie pe hidrogen, vor fi scutite de taxele de drum până la sfârșitul lui 2025. De la 1 ianuarie 2026, vehiculele cu emisii zero vor trebui să plătească doar 25% din tariful parțial pentru costurile de infrastructură, precum și rata parțială pentru costurile poluării fonice și a aerului.

De regulă, fiecare mașină este clasificată automat în clasa 1 de emisii de CO2 (cea mai scumpă). O clasă de emisii mai mare este posibilă pentru vehiculele cu data de primă înmatriculare de după 1 iulie 2019. Folosind instrumentul de căutare a clasei de emisii de pe portalul pentru clienți Toll Collect, se poate afla cărei clase de emisii de CO2 îi aparține un vehicul. Acolo se poate solicita și schimbarea clasei de emisie și se pot încărca documentele. În cazul în care nu este furnizat un document care indică clasa de emisii de CO2, vehiculul va fi repartizat în clasa cea mai scăzută (cea mai scumpă).

După cum notează avocații CSK, noile taxe vor avea un impact dramatic asupra costului total al serviciilor de transport, adăugându-se modificărilor din acest an ale Pachetului de Mobilitate și noilor reguli de plată a șoferilor. „Prețul mediu de utilizare a drumurilor cu taxă în Germania va crește cu 16 eurocenți. Deși nu pare o taxă exorbitantă, trebuie avut în vedere că, pentru o companie medie cu 10 camioane cu un kilometraj total de 70.000 km în Germania, această creștere va avea ca rezultat costuri suplimentare de peste 11.000 de euro, sau de peste 130.000 de euro pe an. Cu alte cuvinte, un astfel de transportator va contribui anual la bugetul german cu o sumă echivalentă cu costul unui autotractor nou. Mai mult, luând în considerare presiunea extrem de puternică a creșterii tarifelor în alte țări, scumpirea combustibilului şi presiunea asupra salariilor, viitorul transporturilor pare sumbru.” Potrivit avocaților, cea mai gravă situație este pentru transportatorii cu contracte de transport multianuale încheiate fără clauze de rambursare a tarifelor. Este posibil ca, după 1 decembrie 2023, preţul de transport să nu fie suficient pentru a acoperi cheltuielile de funcționare.

 

Sursă: logisticpost.ro