29.01.2024

Criza din Marea Roşie duce la creșterea cererii de transport aerian de marfă

Cererea de transport aerian de marfă a cunoscut o creștere bruscă în săptămânile care au urmat crizei de la Marea Roșie, demonstrând anxietatea transportului mondial în legătură cu trecerea prin Canalul Suez. Atacurile rebelilor Houthi asupra navelor au făcut ca volumul de transport aerian de mărfuri să crească, după cum remarcă analiştii Xeneta.

Circa 12% din comerțul global (în valoare de peste 1 trilion de dolari) trece anual prin Marea Roșie, iar asta se regăseşte parţial în creşterea actuală a transportului aerian cu mărfuri către Europa, deoarece mai multe companii evită ocolul prin Capul Bunei Speranțe (Africa). Navigarea în jurul Capului Bunei Speranțe adaugă una până la două săptămâni într-o călătorie de transport cu un singur sens în raport cu Marea Roșie și Canalul Suez.

Potrivit Logistics Manager, volumele aeriene de mărfuri din Vietnam către Europa au crescut cu 62% în săptămâna încheiată pe 14 ianuarie (+6% faţă de săptămâna de vârf din octombrie 2023 și +16% față de aceeași săptămână a anului trecut).

Zborurile sunt pline în medie cu 93% din perspectiva mărfurilor și, probabil, tarifele de transport aerian vor crește cu mult peste 10% dacă cererea continuă să crească.

Lorraine Hutchison, analist senior de retail la Bank of America, a explicat într-o notă recentă că mărcile cu expunere europeană semnificativă din cauza tranzitelor mai lungi din Asia către Europa (Nike, Ralph Lauren, Levi Strauss & Co., Suzuki Motors, Tesla și Volvo) au anunțat impacturi asupra producției, din cauza întârzierii componentelor, astfel că retailerii încep să ia în considerare transportul aerian ca o modalitate de a-și duce produsele direct clienților.

 

Sursă: logisticpost.ro